Lengte: 27:58 / Bekeken: 13656 x

Als de moed en de schoen zinken

Betekent het evangelie geloven dat we het in de wereld beter krijgen? Dat kan een diep gevoel in ons hart zijn, dat een christen toch wel een beter leven moet krijgen dan een ongelovige. Misschien is het daarom ook wel dat we zo verbijsterd kunnen zijn als zorgen en beproevingen in ons (jonge) leven komen.

In deze video kijken we naar de jongeren van de Heere Jezus (Mattheüs 8). Ze kenden de radicale boodschap van het volgen hun Meester. En toch besloten ze om achter Jezus over de loopplank de boot in te gaan. Aanvankelijk was het een mooie tocht over het meer van Galilea in het ‘scheepke onder Jezus’ hoede’. Maar toen brak de storm los. Ze zagen de dood voor ogen en ze waren bang.

Blijkbaar is het evangelie geen welvaartsevangelie. We moeten ons instellen op veel zorgen in ons leven. We zullen in de wereld geen respect ontvangen. De duivel is wakker als wij geestelijk wakker zijn. We hebben ook de strijd met onszelf. Nee, de christenreis naar de eeuwigheid is geen vakantiereis, maar een oorlog. Jezus is niet los verkrijgbaar van Zijn kruis. Liever een gekruisigde Christus dan geen Christus? We gaan op deze weerbarstige realiteit van aanvechting en kleingelovigheid in en we zien Wie Jezus daarin is. Kijk je mee?

Meer toerusting